Posłuchaj podcastu
Podcastu możesz posłuchać również tutaj:
W tym odcinku podcastu poruszam tematykę hackerów. Bardzo często ten temat kojarzy się z cyber bezpieczeństwem. Jednak oryginalnie hackerzy wcale nie byli związani tylko z obszarem komputerów i elektroniki. Tak naprawdę hackerem jest każda osoba, który lubi modyfikować/przerabiać różne przedmioty, czy urządzenia w celu nadania im nowych funkcji. Ten proces nazywamy “hackowaniem” i nie tylko dotyczy świata cyfrowego, ponieważ możemy równie dobrze “zhackować” mebel, o czym dokładnie opowiadam w podcaście. Również w tym odcinku dzielę się 4 lekcjami, które możemy wyciągnąć ze sposobu działania hackerów, a nam mogą pomóc w nauce nowych umiejętności, czy rozwiązywaniu różnych problemów.
W tym odcinku dowiesz się:
- Kim w ogóle są hackerzy i skąd się wzięli?
- Dlaczego hackerzy są często mylnie kojarzeni z cyberprzestępcami?
- Czym jest “hackowanie” i dlaczego nie jest tym, o czym myślisz na pierwszy rzut oka?
- W jaki sposób hackerzy działają i się uczą?
- Czym jest kultura hackerska?
- Jaki wpływ na jej rozwój miał tzw. Building 20 na campusie MIT?
- Czy hackowanie ogranicza się tylko do programowania i elektroniki?
- Jakie 4 lekcje możemy wyciągnąć od sposobu działania hackerów i jak je wykorzystać do nauki umiejętności?
- Dlaczego (według mnie) każdy jest hackerem?
Materiały, linki, źródła wspomniane w podcaście:
- Lista słynnych “hacków” na MIT
- Historia Oliver’a Smoot’a
- Historia Building 20 na campusie MIT
- Drukarka z napędu CD
- IKEA hackers
- Mapa hackerspace’ów w Polsce